Shuu grejjer på g

Shulululu! Jag har lite på g nu :D

Jag jobbar just nu på ett nytt beat till en låt som jag och en kille som gör poesi ska göra tsm. Han jag skrev om ni vet? För er som vill veta hur den låter redan nu............... ni får fortsätta vänta. Men beatet påminner lite om Changes av Tupac.

Jag kan berätta konceptet av låten också. Eftersom att han kör poesi, dvs han rappar inte, så ska det vara ca en minut lång piano slinga som intro där han ska göra sin poesi. Efter pianoslingan börjar det beatet jag jobbar på nu och jag gör min grej på det. Jag känner på mig att handlingen i låten kommer likna handlingen i Changes av Tupac oxkså. Inte exakt som den men åt det hållet.

Nu till min egna låt, jag berättade ju om mina nyinlärda mixing skillz. Jag ska mixa några låtar som är inspelade från i höst, dom kmr ni få höra inom sin tid. Men min nästa låt som jag kommer lägga upp heter Wassup, ni får veta mer om den när jag lägger upp den här på bloggen.

Tro mig, den låten e en av dom bästa jag gjort.

Jag känner att jag utvecklas mer och mer på olika sätt för varje låt jag spelar in. Det är ju så det ska va, hellre att man blir bättre än sämre för varje verk man skapar.

That's it for today!




Dagens låt: Changes av Tupac. När ja ändå har skrivit om den så vrf inte? R.I.P. Tupac, han chillar väl med Nate Dogg nu.

Kommentarer
Postat av: M E R E I

- där ser man :)!

2011-04-04 @ 00:32:56
URL: http://dajeroma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0