Upcoming rappers

Ja tänker ente ursäkta för att jag itne uppdaterar så ofta som de flesta gör, jag har inte lust att uppdatera gång på gång ja gör det när ja känner för det bitches!
Så vad har jag on the mind idag då? Nya rappare och rapgrupper. Vilka finns det? Pac Div, Chiddy Bang, Tinieh Tempah, Charles Hamilton, Asher Roth, J. Cole, Young Money, Big KRIT, Wiz Khalifa, Odd Future, K'Naan, Yelawolf, Slaughterhouse och massa fler. Och om det är nån hiphophead som läser, jag vet att medlemmarna i Slaughterhouse är veteraner i hiphop men gruppen är ny.
Jag tänkte ta upp 3 st nya rappare/rapgrupper och skriva lite om dom.


Pac Div

Förkortning för Pacific Division. Det är en grupp med tre grabbar, otrolligt skillade lyricist, har ny modern hiphop med en old school känsla. De kmr från tha westcoazt. Dom håller på med sitt kommande album Grown Kid Syndrome, i en intervju sa dom att själva albumet är i stort sett klart men att de måste fixa paperwork och sånt. Ladda ner deras mixtapes; Church League Champions, Don't Mention It och Mania. Du kmr inte ångra dig.
Pac Div - Whiplash



Odd Future

jag är inte så insatt i den här gruppen/kollektivet. Jag har bara kollat runt lite på youtube och så och ajg känner att jag måste skriva om dom :P Dom är väldigt bra rappare och har en galen hardcore stil. Dom är också otroligt bra lyricists och sånt. I deras videos gör dom galna saker som är svårt att kolla på iaf för mig :P I videon jag lägger upp så drar dom ut tänder Och blöder tappar hår tappar naglar, jag vet att det är fake men endå. Galet intressant grupp eller kollektiv eller vafan dom är.
Earl Sweatshirt - EARL

K'Naan
En skitbra inspirerande rappare från Somalia. Han lärde sig engelska från att lyssna på rappare såsom Rakim mm. Jag vet inte riktigt om man ska kalla han för ny rappare för han släppte sitt första album 06 och ett mixtape 04. Men det var 09 som han släppte ett album och blev riktigt känd med singeln Wavin Flag. Hans stil är unik, vissa låtar är lite 'afrikamusik' som han rappar till. Ett exempel är på hans första album där en av låtarna utgörs av ett beat som skapas av att trumma på vatten. Han rappar/sjunger till det och det låter jävligt bra. Han är en skillad rappare och verkar verkligen down to earth, köp hans album!! Här är Wavin Flag
K'Naan - Wavin Flag (Orginal versionen)

Kommentarer
Postat av: Anonym

k bry

2011-04-13 @ 17:46:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0